Istoric

Facultatea de Management, Inginerie Economică în Agricultură și Dezvoltare Rurală reprezintă una dintre cele șapte facultăți ale Universității de Științe Agronomice și Medicină Veterinară din București (USAMVB), una dintre cele mai vechi instituții de învățământ din România. Istoria învățământului agronomic din București începe în anul 1852, odată cu fondarea „Institutului de Agricultură de la Pantelimon”. Acest institut a fost înființat sub auspiciile domnitorului Barbu Dimitrie Știrbei, având ca misiune furnizarea unui învățământ adaptat nevoilor populației și orientat către specialități folositoare societății. Această direcție a ghidat activitatea instituției timp de peste 150 de ani, în ciuda schimbărilor de sedii, denumiri și forme de organizare, până la forma actuală.

Originile Filialei Slatina a Facultății de Management și Dezvoltare Rurală încep în 1884, odată cu fondarea Școlii de la Strehareț. Școala de la Strehareți are o istorie bogată și semnificativă, care reflectă dezvoltarea educațională și culturală a regiunii de-a lungul secolelor. Situată în Slatina, județul Olt, această instituție de învățământ a fost un pilon al comunității locale, contribuind la formarea generațiilor de tineri din zonă.

Școala de la Strehareți are o istorie bogată și semnificativă, care reflectă dezvoltarea educațională și culturală a regiunii de-a lungul secolelor. Situată în Slatina, județul Olt, această instituție de învățământ a fost un pilon al comunității locale, contribuind la formarea generațiilor de tineri din zonă.

De-a lungul istoriei sale, Școala de la Strehareți a avut un impact semnificativ asupra comunității locale. A fost un centru de formare și dezvoltare pentru numeroase generații de tineri, contribuind la educarea și formarea unor cetățeni responsabili și competenți.

1668
Mânăstirea Strehareți
Origini

Originile Școlii de la Strehareți se leagă strâns de Mănăstirea Strehareți, un loc de mare importanță spirituală și culturală. Fondată în secolul al XVI-lea, mănăstirea a fost un centru de educație religioasă și culturală, unde tinerii din zonă învățau să citească și să scrie, precum și elementele de bază ale religiei și culturii românești.

1884
Școala de la Strehareț
Înființare

În secolul al XIX-lea, sub influența mișcării de modernizare și a reformelor lui Alexandru Ioan Cuza, educația din România a început să se dezvolte mai organizat și mai structurat. În această perioadă, Școala de la Strehareți a fost înființată oficial ca instituție de învățământ, devenind o școală primară care oferea educație de bază copiilor din Slatina și împrejurimi.

1920
Dezvoltare
Liceul

Școala de la Strehareți a beneficiat de fonduri pentru modernizarea clădirilor și dotărilor. În această perioadă, școala a început să ofere programe educaționale mai diversificate, adaptate nevoilor comunității locale. Școala a fost redenumită în Liceul Agricol "Carol I", în onoarea regelui Carol I al României, un susținător fervent al dezvoltării agriculturii și educației în România.

1950
Dezvoltare
Liceul

După cel de-al Doilea Război Mondial și instaurarea regimului comunist, Liceul Agricol "Carol I" a fost naționalizat și supus unor transformări semnificative. În această perioadă, liceul a fost reorganizat și a devenit una dintre cele mai importante instituții de învățământ agricol din regiune. Curriculumul a fost adaptat pentru a reflecta ideologia comunistă și pentru a pregăti tineri specializați în diferite ramuri ale agriculturii.

1989
Modernizare
Colegiul

După Revoluția din 1989, Colegiul Național Agricol "Carol I" a trecut printr-un proces de reformare și modernizare. Schimbările politice și economice din România au adus noi provocări și oportunități pentru instituție. În anii '90, liceul a fost redenumit în Colegiul Național Agricol "Carol I" și a început să ofere programe educaționale diversificate, adaptate cerințelor economiei de piață și noilor tehnologii agricole.

În anul 1998, pentru a răspunde nevoilor educaționale și de dezvoltare ale județului Olt și ale regiunilor înconjurătoare, s-a înființat Filiala Slatina a Facultății de Management, Inginerie Economică în Agricultură și Dezvoltare Rurală. Această filială a fost creată cu scopul de a oferi acces la educație de înaltă calitate în domeniul agricol și de a contribui la formarea de specialiști capabili să sprijine dezvoltarea rurală și economică a regiunii.

Filiala Slatina a Facultății de Management, Inginerie Economică în Agricultură și Dezvoltare Rurală este o parte integrantă a Universității de Științe Agronomice și Medicină Veterinară din București (USAMV), una dintre cele mai prestigioase instituții de învățământ superior din România. Înființarea acestei filiale reprezintă o continuare a tradiției de excelență academică și de angajament față de educația agricolă și dezvoltarea rurală.

1998
Înființarea Filialei
Înființare

În anul 1998, pentru a răspunde nevoilor educaționale și de dezvoltare ale județului Olt și ale regiunilor înconjurătoare, s-a înființat Filiala Slatina a Facultății de Management, Inginerie Economică în Agricultură și Dezvoltare Rurală. Această filială a fost creată cu scopul de a oferi acces la educație de înaltă calitate în domeniul agricol și de a contribui la formarea de specialiști capabili să sprijine dezvoltarea rurală și economică a regiunii.

1999
Autorizare
Acreditare

Filiala Slatina a fost autorizată și acreditată prin Hotărârea de Guvern nr. 535/1999, publicată în Monitorul Oficial nr. 639 din 7 decembrie 2000, și prin Hotărârea ARACIS nr. 3931 din 3 mai 2010. Aceste acte de autorizare și acreditare au confirmat standardele înalte ale programelor educaționale oferite și angajamentul față de excelența academică.

2000 - 2024
Viitor
Studii

De la înființarea sa, Filiala Slatina a Facultății de Management și Dezvoltare Rurală a avut un impact semnificativ asupra economiei și comunității locale. Până în prezent, filiala a absolvit douăzeci și două de promoții de studenți la cursurile de învățământ la distanță și douăzeci și una de promoții la cursurile de zi. Acești absolvenți au adus o contribuție importantă la dezvoltarea economică a județului Olt, prin competențele și cunoștințele dobândite în timpul studiilor.

Sari la conținut